Silence Creativity

Blogger

Powered by Blogger | Created and Maintained by »♫ ÃIḾÃ₦ çY®Ã₣ ♫«





Windows 7 akan dilancarkan...Windows 8 akan menyusul???


Seperti yang diketahui umum, Microsoft dijangka akan melancarkan Microsoft Windows 7 tidak lama lagi. Tarikh 22 Oktober 2009 kini hangat diperkatakan sebagai tarikh Windows 7 bakal menemui pengguna. Bagi anda menantikan Windows 7 ini, pastinya anda sudah tidak sabar menanti apatah lagi ia menjanjikan kestabilan dan prestasi yang lebih baik daripada Windows Vista.

Tetapi, belum lagi ia dilancarkan, dunia IT dikhabarkan dengan berita yang Windows 8 dikatakan bakal menyusul tidak terlalu lama selepas Windows 7. Malah, dipercayai pembangunan Windows 8 kini hampir kepada peringkat Release Candidate (RC). Ini dikuatkan lagi dengan sumber yang mengatakan Microsoft kini sedang giat mencari pakar untuk pasukan pembangunan untuk sistem pengoperasian (OS) selepas Windows 7.


  • Windows 7 akan dilancarkan tidak lama lagi. Khabar angin mengatakan ia akan menemui pengguna pada hujung bulan ini.
  • Tidak seperti Win 7 yang dibina berasaskan platform 64-bit, Windows 8 akan menggunakan plaform 128 bit.
  • Windows 8 hanya akan menemui pengguna pada sekitar tahun 2011-2012.



  • Apa pun buat masa ini, masih belum ada sebarang butiran terperinci mengenai OS akan datang tersebut. Menurut sumber itu lagi, Windows 8 dikatakan akan menemui pengguna tidak kurang dari tahun 2011. Selain itu, baru-baru ini, Robert Morgan, Penyelidik Kanan di Research & Development Microsoft dilaporkan sudah menguji Windows 8 termasuk sokongan dan kesesuaian untuk 128bit. Untuk pengetahuan anda, Windows 7 dibina di atas platform 64bit.
    sumber : apesaje.tk, Microsoft, Softpedia Technology News, PC WORLD

    Categories: