Silence Creativity

Blogger

Powered by Blogger | Created and Maintained by »♫ ÃIḾÃ₦ çY®Ã₣ ♫«





Cakap pasal pengalaman ni, mmg bermacam2 pengalaman yg saya dapat dalam hidupku ini, tapi skrg ni saya nk citer pasal sklh baru aku tu di Raub, Pahang.SM Sains Tengku Abdullah sebuah sekolah berasrama penuh yg sngt terkenal di Pahang.Kalo ckp je psl sklh tu mmg satu Pahang kenal.Sekolah tersebut sudah 3 tahun berturut-turut menjadi sekolah no.1 di Pahang dalam keputusan peperiksaan PMR & SPM sehingga tersebar ke ruang akhbar mengenai kecemerlangan dalam SPM baru-baru ini.

Di sekolah itu, saya mendapat kwn baru...x de sorang pun yg saya kenal masuk ke sklh tu :(.Saya juga telah mula menyertai permainan yg belum pernah saya rasa kerana tiada peluang untuk mencubanya akibat ketiadaan permainan ni di sklh dulu, iaitu "tenis & basketball", dua permainan baru yg saya ingin cuba.Selain itu, ada gak yg lain seperti ragbi, kriket & lain2.Antara 2 permainan tu, saya lebih bnyk bermain tenis daripada 'basketball'.Walaupun mula-mulanya ssh nk mainnyer, tetapi setelah seminggu lebih berlatih memukul bola, akhirnya saya dapat mengawal bola tu (walaupun x seberapa tp boleh laa).

Bab pelajaran, mula-mula tu mmg x paham laa ape yg cikgu ajar.Setelah sebulan bljr di sklh tu, dapatlah saya menjinakkan diri ini dgn subjek F4 yg baru ni terutama sekali EST, fizik, kimia, + math, lukisan kejuruteraan & teknologi kejuruteraan (aliran teknikal).Kelas F4 di sklh ni ada 5 sahaja (3 kelas aliran sains tulin & 2 kelas aliran teknikal).Keputusan ujian {1} tu boleh laa dikatakan memuaskan, 5A 1B 5C...selamat saya x dapat G9.Ape2 pun saya berharap agar dpt buat lebih baik dlm ujian akn dtg.
wassalam ;)

Categories: