Silence Creativity

Blogger

Powered by Blogger | Created and Maintained by »♫ ÃIḾÃ₦ çY®Ã₣ ♫«




بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليکم ورحمة الله وبرکاته


Setelah berminggu-minggu bersarang (outdated) dengan macam² laa habuk dkt blog ini, akhirnya tuan aku berjaya juga kembali untuk mengemaskini-ku.

Asyik dengan artikel-artikel serta info semasa, hari ini tuan punya blog mahu menulis berkaitan dengan teknologi semasa pula.Dengan tidak menaip lebih panjang & memerah otak lagi, (tarik nafas) ... Let's type.

Pada bulan lepas, Google Inc. telah melancarkan applikasinya untuk para pengguna Android (smartphone), iaitu "Blogger" Android App.Selepas ini, bagi sesiapa yang tiada masa untuk mengadap komputer 24/7, sibuk dengan kerjaya, boleh laa menggunakan applikasi ini untuk menulis blog sebagai 'quick post' di mana² sahaja, janji anda Wi-Fi, tetapi hanya kepada pengguna Android sahaja buat masa sekarang.

Weyh ... camner tu nak wat?
Erm, applikasi tersebut adalah Free & boleh dimuat turun daripada Android Market.Biasanya, terdapat 3 cara untuk memuat turun applikasi ke dalam mobile.

1) Menggunakan QR Code Scanner


  • Bukak laa pape un jenis barcode scanner dalam applikasi android (jika tiada, bley laa cri & download di Market)
  • Halakan skrin phone ke arah screen monitor/laptop ke arah gambar tersebut untuk di-scan.
  • Anda akan terus redirect ke android market untuk memuat turunnya.

    2) Direct Download Link (DDL)

  • Cara ini memerlukan e-mail address.
  • Masukkan e-mail anda & anda akan menerima download link untuk pergi terus ke android market untuk memuat turun applikasi.
  • Terdapat banyak web yang menyediakan perkhidmatan ini.Contoh: AndroidZoom.

    3) Install secara manual di Android Market

  • Pergi ke Android Market menggunakan smartphone Android.
  • Cari applikasi yang ingin dimuat turun.
  • Selepas sahaja jumpa, boleh laa install terus untuk dimuat turun.

  • *Cara yang ke-3 bagi saya yang paling mudah sekali kerana mana-mana pun dia akan refer kat Market juga untuk proses muat turun & install*



    Haa ... inilah dia Blogger app for Android yang dikatakan itu.Malas nak cerita panjang² lagi ... biar gambar di bawah ini pula yang menceritakan segalanya.


    Ini bukan saya punyer ... huhu.










    Tujuan post ini juga bertujuan memberitahu & mengumumkan blog saya yang kedua yang akan di-update oleh tuan punya blog juga menggunakan app ini, Insya-Allah di mana-mana sahaja saya berada asalkan terdapat masa dan free Wi-Fi memandangkan sekarang ni Wi-Fi percuma ni sudah ada di mana-mana sahaja terutama sekali di pusat beli-belah.Jadi, boleh laa update blog ... hee.

    Owh! lupe lak ... blog tersebut akan dipost berkenaan dengan diri tuan punye blog sahaja sebagai diari ... kowt untuk masa lapang ketika jalan² & mengembara :)
    Jadi, blog ni lak tidak akan lagi cter sal diri tuan punye blog dan diri ini pun amatlah malas untuk bercerita tentang diri ini ... haha (ayat keling mane laa aku petik dalam minda ini)


    Jemputlah, Silalah ke blog ini ye ... masih lagi dalam perbaharuan & baru sahaja dibuat & ingin simple dimple sahaja :)

    http://ninja1x-mobile.blogspot.com


    Wassalam.
    AiMaN AsYraF

    Categories: ,